Lementek a múlt héten a záróvizsgák. Régebben, amikor még én végeztem, ezt államvizsgának hívtuk, de most ez a hivatalos neve. Intézményenként mások a szokások, van, ahol külön védik meg a hallgatók a szakdolgozatukat, és egy másik napon vizsgáznak a kiadott tételekből, nálunk ez egyszerre történt.
Megerőltető tanárnak-diáknak egyaránt. A hallgatók izgulnak, stresszes dolog ez, egyrészt készülni a vizsgára, másrészt végigülni egy fél napot. Az oktatóknak szintén fárasztó reggel 9-től délután 2-3-ig folyamatosan vizsgáztatni.
A hallgatóknak üzenem, hogy nem kell annyira félni, a legritkább esetben buktatnak meg valakit a záróvizsgán, ahhoz már nagyon készületlennek kell lenni. Még ha valaki izgul, és leblokkol, akkor is inkább segítőkészek a tanárok. Figyeljünk viszont arra, hogy mit tanulunk meg: nem ez volt az első eset, és az előző munkahelyemen is megtörtént, hogy a hallgatók ugyan kidolgozzák a tételeket, de akkora marhaságokat írnak bele, aminek semmi köze nincs a tananyaghoz, és mindenki ugyanazt szajkózza, a tanár meg csak fogja a fejét. Nem bemagolni kell a tételt, hanem azt bizonyítani, hogy összefüggéseiben látjuk át a tanultakat, értelmiségihez méltóan közelítünk a tananyaghoz, tudunk példákat hozni a mindennapi életből, a médiában olvasottakból, látottakból.
Például volt több hallgató, aki közölte, hogy a kormány a multikat támogatja a KKV-kal szemben. Gondolom, ez volt az általuk kidolgozott tételben. Na, erre mindegyik vizsgáztató rákérdezett, hogy ugyan mondjon már egy olyan ellenpéldát, ami pont az elmúlt hónapokban nem ezt bizonyítja. Szerencsére a legtöbbüknek beugrott a vasárnapi boltbezárás, amit ugyan lehet politikailag vitatni, de az tuti, hogy a nagy áruházláncoknak nem tett jót.
Szóval használjuk a józan eszünket, gondolkodjunk! Ha ezt látja a vizsgáztató, akkor abból csak jól jöhetünk ki.
Kb. így néz ki a záróvizsga:
Megerőltető tanárnak-diáknak egyaránt. A hallgatók izgulnak, stresszes dolog ez, egyrészt készülni a vizsgára, másrészt végigülni egy fél napot. Az oktatóknak szintén fárasztó reggel 9-től délután 2-3-ig folyamatosan vizsgáztatni.
A hallgatóknak üzenem, hogy nem kell annyira félni, a legritkább esetben buktatnak meg valakit a záróvizsgán, ahhoz már nagyon készületlennek kell lenni. Még ha valaki izgul, és leblokkol, akkor is inkább segítőkészek a tanárok. Figyeljünk viszont arra, hogy mit tanulunk meg: nem ez volt az első eset, és az előző munkahelyemen is megtörtént, hogy a hallgatók ugyan kidolgozzák a tételeket, de akkora marhaságokat írnak bele, aminek semmi köze nincs a tananyaghoz, és mindenki ugyanazt szajkózza, a tanár meg csak fogja a fejét. Nem bemagolni kell a tételt, hanem azt bizonyítani, hogy összefüggéseiben látjuk át a tanultakat, értelmiségihez méltóan közelítünk a tananyaghoz, tudunk példákat hozni a mindennapi életből, a médiában olvasottakból, látottakból.
Például volt több hallgató, aki közölte, hogy a kormány a multikat támogatja a KKV-kal szemben. Gondolom, ez volt az általuk kidolgozott tételben. Na, erre mindegyik vizsgáztató rákérdezett, hogy ugyan mondjon már egy olyan ellenpéldát, ami pont az elmúlt hónapokban nem ezt bizonyítja. Szerencsére a legtöbbüknek beugrott a vasárnapi boltbezárás, amit ugyan lehet politikailag vitatni, de az tuti, hogy a nagy áruházláncoknak nem tett jót.
Szóval használjuk a józan eszünket, gondolkodjunk! Ha ezt látja a vizsgáztató, akkor abból csak jól jöhetünk ki.
Kb. így néz ki a záróvizsga:
Forrás: http://www.nyf.hu/cpg/albums/GTK%20Zarovizsga%202013%20jan/normal_Zvizsga_2013_jan_022.jpg
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése