A fenti címmel rendezte meg konferenciáját a Virtuális Intézet Közép-Európa Kutatására Szegeden. Témavezetőm kért meg, hogy helyettesítsem, egyben adjak is elő, ami mindig jól jön a PhD-hoz, ráadásul a cikk nem konferenciakötetben, hanem a fenti egyesület kiadványában fog megjelenni. Mostanában szerencsém van ezekkel a szakmai összejövetelekkel: a múltkorin sem unatkoztam, és itt is nagyon jó társaság gyűlt össze, PhD előtt-után álló korombeli egyetemi-főiskolai oktatók. A szekciókat is jól állították össze, hasonló témák kerültek egy blokkba, érdeklődéssel hallgattuk egymást.
Külön öröm volt találkozni Székely Csaba tanár úrral, akit egyrészt nagyon nagyra becsülök, másrészt segített, hogy egy előző cikkem megjelenjen a doktori iskola által megkövetelt egyik folyóiratban, ezért külön hálás vagyok neki, és örültem, hogy a Taylor-díjat is ő kapta meg idén. A konferencia szervezője, Keczer Gabriella is az ő PhD hallgatója volt, szintén szimpatikus, hála neki, jó hangulatban és szervezetten folytak a dolgok.
Az előadásommal kapcsolatban az alábbi témák merültek fel:
Frederick Winslow Taylor, a futószalag feltalálója (Wikipedia)
Külön öröm volt találkozni Székely Csaba tanár úrral, akit egyrészt nagyon nagyra becsülök, másrészt segített, hogy egy előző cikkem megjelenjen a doktori iskola által megkövetelt egyik folyóiratban, ezért külön hálás vagyok neki, és örültem, hogy a Taylor-díjat is ő kapta meg idén. A konferencia szervezője, Keczer Gabriella is az ő PhD hallgatója volt, szintén szimpatikus, hála neki, jó hangulatban és szervezetten folytak a dolgok.
Az előadásommal kapcsolatban az alábbi témák merültek fel:
- általános trend, hogy a nyomtatott tananyagot felváltja az elektronikus
- Moodle, CooSpace, ILIAS - ezek az LMS-ek a legelterjedtebbek a felsőoktatásban, vannak különbségek, de alapvetően mindegyik használható
- kérdés volt, hogy érdemes-e saját fejlesztésű LMS-t létrehozni - szerintem nem, vagy csak nagyon speciális célokra, így is úgy tűnik, hogy előbb-utóbb a Moodle fogja uralni az ingyenes, nyílt forráskódú LMS-ek piacát
- a szabványosításoktól (pl. SCORM) nagyon sokat vártunk pár éve az e-learning tananyagok terén, ehhez képest nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, erről még sokat tudnék írni
Mások témái voltak a nők jelenléte a felsőoktatás felsővezetői között (elenyésző), az Z, Y generáció tehetségmenedzsmentje, a továbbképzés helyzete a magyar tulajdonú KKV vállalatokban (siralmas, vagy el sem engedik pl. főiskolára a beosztottat, vagy bónuszként kezelik, ahelyett, hogy természetes lenne).
És végül egy jó hír fogadott, mikor hazaértem: meg fog jelenni a hányatott sorsú cikkem, mehetek nyelvvizsgázni, és ha az is megvan, bejelentkezni fokozatszerzésre, és akkor már nem doktorandusz leszek, hanem doktorjelölt, juhé!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése