Oldalak

2012. június 2., szombat

„Vezetés és hatékonyság Taylor után 101 évvel"

A fenti címmel rendezte meg konferenciáját a Virtuális Intézet Közép-Európa Kutatására Szegeden. Témavezetőm kért meg, hogy helyettesítsem, egyben adjak is elő, ami mindig jól jön a PhD-hoz, ráadásul a cikk nem konferenciakötetben, hanem a fenti egyesület kiadványában fog megjelenni. Mostanában szerencsém van ezekkel a szakmai összejövetelekkel: a múltkorin sem unatkoztam, és itt is nagyon jó társaság gyűlt össze, PhD előtt-után álló korombeli egyetemi-főiskolai oktatók. A szekciókat is jól állították össze, hasonló témák kerültek egy blokkba, érdeklődéssel hallgattuk egymást.

Frederick Winslow Taylor, a futószalag feltalálója (Wikipedia)

Külön öröm volt találkozni Székely Csaba tanár úrral, akit egyrészt nagyon nagyra becsülök, másrészt segített, hogy egy előző cikkem megjelenjen a doktori iskola által megkövetelt egyik folyóiratban, ezért külön hálás vagyok neki, és örültem, hogy a Taylor-díjat is ő kapta meg idén. A konferencia szervezője, Keczer Gabriella is az ő PhD hallgatója volt, szintén szimpatikus, hála neki, jó hangulatban és szervezetten folytak a dolgok.

Az előadásommal kapcsolatban az alábbi témák merültek fel:

  • általános trend, hogy a nyomtatott tananyagot felváltja az elektronikus
  • Moodle, CooSpace,  ILIAS  - ezek az LMS-ek a legelterjedtebbek a felsőoktatásban, vannak különbségek, de alapvetően mindegyik használható
  • kérdés volt, hogy érdemes-e saját fejlesztésű LMS-t létrehozni - szerintem nem, vagy csak nagyon speciális célokra, így is úgy tűnik, hogy előbb-utóbb a Moodle fogja uralni az ingyenes, nyílt forráskódú LMS-ek piacát
  • a szabványosításoktól (pl. SCORM) nagyon sokat vártunk pár éve az e-learning tananyagok terén, ehhez képest nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, erről még sokat tudnék írni
Mások témái voltak a nők jelenléte a felsőoktatás felsővezetői között (elenyésző), az Z, Y generáció tehetségmenedzsmentje, a továbbképzés helyzete a magyar tulajdonú KKV vállalatokban (siralmas, vagy el sem engedik pl. főiskolára a beosztottat, vagy bónuszként kezelik, ahelyett, hogy természetes lenne).

És végül egy jó hír fogadott, mikor hazaértem: meg fog jelenni a hányatott sorsú cikkem, mehetek nyelvvizsgázni, és ha az is megvan, bejelentkezni fokozatszerzésre, és akkor már nem doktorandusz leszek, hanem doktorjelölt, juhé!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése