Oldalak

2012. június 5., kedd

Blogok az oktatásban

Egy főiskolai rendezvényen összefutottam Kovács Ilma tanárnővel, "a magyar távoktatás nagyasszonyával". Ez utóbbi epitethon ornanst (eposzi jelzőt) nem én találtam ki, hanem több helyen is olvastam, és nagyon találónak érzem. Ezúton is üdvözlöm a tanárnőt, ugyanis felfedve inkognitómat, elküldtem neki a blog címét.

Mindezt azért, mert tőlem teljesen függetlenül elmesélte egy tavalyi élményét egy közös blogolás formájában megvalósuló konnektivista oktatási kezdeményezésről. Az erről írt részletes esettanulmánya az Oktatás-Informatikában olvasható. Beszélgetésünk során sok kérdés felmerült a hallgatói önállóságról, a tanári inspirációról, a közösségi oldalak oktatási célra való felhasználásáról.

Abban egyetértettünk, hogy ez az új tanulási mód mindenesetre új képességeket és gondolkodásmódot követel, de ha a hallgatók legyőzik saját pszichológiai korlátaikat és mellesleg a hagyományos poroszos oktatási rendszerben szerzett gátlásaikat, akkor szárnyalnak és élvezik az új tanulási formákat.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése