Oldalak

2014. május 2., péntek

Opponensi vélemény

Megkaptam a külső opponenstől a második véleményt. Kicsit olyan érzésem volt, mint amikor az irodalmi műelemzésnél be kellett mutatni a főhős jellemfejlődését: ő is bemutatta, hogy én mennyit fejlődtem az első, és a második verzió között. Leginkább azt értékelte, hogy megfogadtam a tanácsait, no de ez volt a lényege a dolognak, az első véleményében megfogalmazott kívánalmainak megfelelően igyekeztem átírni a dolgozatot, elég sokat küzdöttem vele, mert további irodalmazásra is szükség volt.

Az volt az isteni szerencsém, hogy pont egy olyan kolléga munkásságának az áttekintését kérte, akinek ott voltam a védésén, úgyhogy nagyjából tisztában voltam vele, hogy milyen tudományos nézeteket képvisel, csak ki kellett keresni a dolgozatát a doktori.hu-n.

Ja, mostanában rengeteget használom a fent említett honlapot. Először is azt szoktam nézegetni, hogy a volt csoporttársaim közül kinek volt már meg az abszolutóriuma, házi védése, nagyvédése, hogy állnak a többiek. Büszkén jelentem, hogy húszan kezdtük el a doktori iskolát 2008-ban, ebből én vagyok a harmadik, aki védeni fog, ami szerintem szép teljesítmény. A másik kettő közül az egyikük szintén főiskolán tanít, de jóval idősebb, mint én, a másikuk  viszont az anyaintézményben tanít már ősidők óta, ami azért nagy előny, ha valaki kolléga. Félreértés ne essék, nem lehet a doktori iskolát elfogultsággal vádolni, szegény Klári sokat panaszkodott, hogy ugyanúgy meg kellett mindennel küzdeni, mint nekem, a külsősnek.

Ő egyébként nagyon sokat segített a felkészülésben, elmondta a folyamatot, mire figyeljek oda, stb. Ellentétben a másik kolleginával, aki már a tanulmányaink ideje alatt is levédte az általa kidolgozott tételt, és csak akkor küldte el a jelszót, amikor tőlem is megkapta az anyagot... No comment. Tán még azt is írta, hogy "ingyen az anyámnak se dolgozom". Hát ilyen is van.

Ja, és persze én levelezőn végeztem, munka mellett, aki nappalin csinálja, annak rövidebb, kb. 3 év.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése