Oldalak

2014. március 27., csütörtök

Pénzügyek

Új fejezetéhez érkezett a disszertáció-valóságsó: megkaptam a kinyomtatott példányokat. Azért ez sem volt ingyen: 57 000 (!) ft-t fizettem a nyomdában. Kb. ennyi szokott lenni, a színes oldalak (ábrák) mennyiségétől függ. Plusz 3800 a tézisfüzetek 15 példányban.

Utána aláírattam minden példányt (8 db) a megszelídült doktoriiskola-vezetővel. A szelídítésben egy üveg jóféle bor a Bock pincészetből is szerepet játszott, ezen kívül szétosztogattam még néhány doboz bonbont és húsvéti csokinyulat is az ügymenet megolajozása érdekében. Feudalizmus van, na! De nem sajnálom tőlük, csak legyek már túl ezen.

Ennek kapcsán áttekintettük a férjemmel, hogy mennyibe került eddig nekem a PhD:

  • Először is a tandíj, 100 000 ft félévenként. Ezt állta ugyan az előző munkahelyem, viszont könyörtelenül leverték rajtam a felét, amikor eljöttem, 300 000-t vissza kellett fizetni.
  •  Kiutazás költsége, bár volt diákigazolványom az első 3 évben.
  • Konferenciák részvételi díja, de ebből is sokat fizetett a munkahely.
  • Az egyik külföldi publikációnak is volt valami 15 000 ft díja.
  • Nyomda: 60 000 ft,
  • Fokozatszerzési eljárási díj, mert ilyen is lesz, 100 000 ft. Megpróbálom a jelenlegi munkahelyemmel kifizettetni, végül is nekik is az érdekük, hogy PhD-s tanáraik legyenek.
  • Munkahelyi vitára büfé 10 000, azt is én fizettem, kávé, ásványvíz, sütik.
  • Nagyvédésre büfé: az több lesz, hidegtál, szendvicsek, legalább 50 000-re számítok.
  • Bizottsági tagok tiszteletdíjai, utazási költsége, kb. 20 000 fejenként.

Ez eddig 575 000 ft, tehát több, mint félmillió.

Szóval nem adják olcsón a doktorit! Mindehhez a pénzben nem mérhető idő, energia, amit belefeccöltem az órákba, ckkekbe, disszertációírásba. Legalább két évben nem mentem nyaralni, mert vagy a cikkekkel, vagy a dolgozatírással voltam elfoglalva. Nagyon örülni fogok, ha vége lesz az egész folyamatnak!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése