Oldalak

2013. december 3., kedd

Doktori, formai követelmények

Az elmúlt pár hétben a doktori disszertációmmal küzdöttem. Az a helyzet, hogy amíg a saját eredmények leírásával kell foglalkoznom, azt nagy lelkesedéssel csinálom, de amikor a feldolgozott szakirodalmat kell áttekintenem, akkor mintha leblokkolna az agyam. Én tudom, hogy mások eredménye is nagyon fontos, de most mi a fenét írjak én róla, mikor már másvalaki olyan szépen megfogalmazta. Legszívesebben beszúrnék egy csomó idézetet, hivatkozásokkal, oszt jónapot.

A másik rém a formai követelmények. Minden egyes táblázatot számozni és feliratozni kell, és a szövegben is hivatkozni rá. Brrrrr! Az irodalomjegyzékről meg a tartalomjegyzékről már nem is beszélek, mert ehhez van egy jó szoftverem (EndNote), másrészt a Word is elég jól kezeli, bár a Microsoft lelkivilága is bonyolult néha.

Az EndNote-ot viszont imádom. Évekkel ezelőtt kezdtem használni, sőt többször tanítottam is, mintegy varázsütésre lehet vele szövegközi hivatkozásokat és irodalomjegyzéket gyártani, nem is tudom, mit csinálnék nélküle.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése