Oldalak

2012. július 3., kedd

Facebook-bajok

Volt itt egy jellemző sztori a Fbookkal kapcsolatban, nem szorosan tudásmenedzsment, de azért leírom.

Megrendeltem egy hirdetést a Facebookon az Elektra-oldal népszerűsítésére. Többféle fizetési módot lehet beállítani, kattintási limitet, napi limitet, stb. Én beállítottam napi 150 forint limitet, és boldogan vártam a kattintásokat. Egy idő után be is indult a dolog, sokan lájkolták, örültem. Ámde kiderült, hogy ez a barom Facebook, nem tudom, hogy direkt, vagy véletlenül, nem napi 150 forintot, hanem 15 000-t (!) állított be, mert felszorozta a napi összeget százzal. A Paypal számlámról egyből le is vontak 12 ezret. Gyorsan írtam úgy a Facebooknak, mint a Paypalnek, hogy ehhez nem járulok hozzá, részletesen leírtam a technikai problémát, stb.

Mindkét cég válaszolt, és nagyon jellemzően. A Facebook először egy sablonlevelet küldött, miszerint így, meg úgy megy a fizetés, blablabla, csak általánosságokat. Lehetett látni, hogy konkrétan rá se néztek az oldalamra. Utána mikor észrevették, hogy letiltottam a fizetést a Paypalen, a bejelentkezéskor közölték, hogy legközelebb először nekik szóljak (szóltam), mert ha nem, akkor nem hirdethetek többet, hú, de kitoltak velem. No comment.

A Paypal viszont szó nélkül visszautalta nekem a levont 12 ezret két napon belül. Erre is no comment.

Szóval nekem ez sokat elmondott a két cég hozzáállásáról. És ne hivatkozzon senki arra, hogy mennyi felhasználója van a Facebooknak, mert a Paypalnek legalább ugyanannyi. Most utána is néztem: FB = 900 millió, Paypal = 230 millió. Na jó, nem ugyanannyi, de akkor is.



1 megjegyzés:

  1. Közben a Homáron is találtam egy hasonló sztorit:

    http://homar.blog.hu/2012/06/13/facebookos_lehuzas_magatol_a_facebooktol

    VálaszTörlés